torstai 2. elokuuta 2012

Hey, there

Hey there, wait just a while
I saw you diving from the other side
Looking down, gazing waves
Are you looking for somebody's face?

You don´t speak, not with words
But that´s ok until it hurts
You don´t look, you don´t smile
Hey there, just wait for a while

You know I watch, you know I stare
You know I come from Nowhere
I guess you think you have won
Just because you are Someone

Your skin is moist, your hair is wet
I think I want to be your pet
Take me with, put me in a box
I want you to open up all of the locks

Don´t you run, ´cause I want to hide
I want to dive to the other side
I want your side to be all mine
Just stop, just wait for a while

We can go through the reef of Death
I laugh when I think of you as my pet
I really don´t mean much anything
So come now, let´s have a swim

Your hand is grabbing mine too tight
Was it something I said that wasn´t right?
It´s just that I´m alone and so are you
Dive with me to the blue lagoon

Skin´s covered with the pearls of the sea
That´s all I want to grow on me
Show me the way just how to live
I guess I want you to give me everything

Hey there, you swim too fast
Are we there yet, at last?
Don´t you look at me with those eyes
Eyes that say that I´m all lies

If I´m all lies then so are you
You´re not from the blue lagoon
The sand is dark, the wind is cold
You´re not the one I want to hold

Why did you stop to gaze at the waves?
There was no-one, not a face
You´re not scared, not even alone
Now let me go and dive back home

"Hey there, just wait for a while"
I hear a voice that´s almost mine
I see a face right between the waves
Should´ve not come, but still I came





maanantai 30. heinäkuuta 2012

sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

torstai 19. heinäkuuta 2012

Smile a little, Jack

Hey Jack,
you always have a girl that
has a hair raven black
She stands behind you,
where is she looking at
Only thing she sees is your back

Hey Jack,
who is the girl that
follows you to any path
Her hair is golden, red,
where are you getting at
You are just waiting to get back

maanantai 16. heinäkuuta 2012

1995


Lately I´ve been like fuck it
Don´t care about the noise, won´t stop it


Today I want my boys to have shirts with stripes
Me and my girls to have big black eyes
Skins covered, red and white

I want it to be 1995,
black and white or really bright
Want to feel something,
the jeans that are a little too tight
I want it all or nothing,
I want it to be 1995

Need to stare right into your eyes,
fake shyness, but quite bright smiles
Want your hair to do waves like Bongiovi
It´s all deep denial, all white lies

I need it to be like 1995,
Dr Martens boots, running wild
Summer flower dresses and skirts
"I only want to be walking by your side"
Scent of leather jacket,
now you´re mine
I need it to be 1995

Hold your arm on my shoulder,
don´t you hide
Sing na na na na
and a little lie
Try to start the engine, try to pull me closer
And I´m alright

Lately I´ve been like fuck it
"But baby that´s just me"






maanantai 9. heinäkuuta 2012

Sinna on Sandi Dust

Kai mä haluisin olla jotain muuta, kuin keskitie,

aina sellanen tasapaksu ja keskimittanen,

tukka ei kasva tarpeeks ja kynnet lohkeilee kesken,

ääni ei ole kirkas mutta ei tarpeeksi käheä,

mä en oikeasti osaa mitään.



Haluaisin hukkua sinne ja sukeltaa,

ja mitä eroa sillä on,

kun jäisin kuitenkin kellumaan.



Mä en liiku mihinkään suuntaan,

en halua katsoa taakse enkä

koskaan ole nähnyt tulevaan,

joten tein päätöksen ettei sitä ole olemassakaan.



Haluaisin nopeasti huomiseen,

mutta mitä sielläkään on,

muuta kuin keskeneräistä kaikki,

kaikki jota en pysty jatkamaan

tai katkaisemaan.



Musta ei ikinä löydy oikeaa vikaa,

oon aina vaan vähän jäljessä, jäässä,

käyn kuin vanha seinäkello

ja turhan usein lyö turhan tyhjää.



Yritän kuunnella ja yritän olla olematta,

mutta jos paljastan olevani olemassa

joudun kuitenkin antamaan jotain pois.



Ihan kuin se, mitä mulla ei ole koskaan

ollutkaan, olisi mun kaikkein kallein aarteeni.



Pitäis onnistua nousemaan jaloille

ja kasvattaa mieltä,

mutta sitten kukaan ei

löydä mua sieltä,

ei vedä mua ulos ja

sitähän mä kai kaipaan.



Ja se on kai se ongelma,

että en osaa olla ja keskittyä,

joten jätän kesken ja

havahdun sitten niihin lauluihin,

joihin ei saisi liian pitkäksi aikaa jäädä roikkumaan.








02.04.2012

Going to Petrol?

Tein taas yhden listan, ja yhden runon, kaksi runoa, lyhyitä pieniä paskakasoja,

ja rakastin auringon laskua ja veden isoja aaltoja.



Yritin saada sanoja pulppuamaan villinä virtana, ja keskityinkin johonkin sen vieressä olevaan kivikasaan,

ja sieltä kivikasasta kaivelin satunnaisia suosikkeja, kuten keeping it cool ja sisäinen gootti.



Luovin läpi ja pohdin mikä olisin isona, enkä näe mitään edessä, missään ovia, jumitun suljettuihin oviin ja poltettuihin siltoihin, ja pyörittelen silmiäni halujen edessä.



Mikä oli se voima Painting it Blackin jälkeen, mikä sai jotain aukeamaan ja mikä se on mitä aina suljen, pyörin aina samaa reittiä takaisin tähän, joka on kai aika lähellä onnellisuutta.



Onneksi joka päivä saan tehdä uuden listan, kuunnella ääniä ja äärettömyyksiä, luovia läpi taas niiden samojen ongelmien, ongelmista elämään ja taas niihin haluihin ja virtoihin.






03.07.2012

Murskattuja kiviä

Mä en ikinä lähde minnekään, mutta silti mä aina katoan.



Kolmen aikaan aamuyöllä mä yritän nähdä siitä unta.



Halusin aina olla se, joka lähtee pois, mutta ei pakene. Pakenen jäämällä paikalleni,

ja yritän saada jotain tapahtumaan.



Naputtelen tasoja ja kokeilen vatsaa,

yritän kuunnella sisältä,

mutta en kuule mitään,

en saa vastauksia.



Pitäisi antaa olla, mutta go with the flow ei tuonut mulle muuta,

kuin hetkittäisiä tunteita ja

haluaisin edes pahan maun suuhun.



Jäin miettimään, että tarkoitanko todella vihaavani rakkautta, hyi, ja se pelotti. Haluan olla 15 vuotta vanha, hei. Haluan olla 18. Haluan saada käsiini kaikki ässät. Haluan olla joku muu. Suljen silmät. Sillä tavalla kai mä kuuntelen.



Sanon, etten mä välitä, ja yritän olla välittämättä, yritän saada haavoja. Naureskelen mustelmille ja muistelen, miten ne sain. Saisinpa mustelmat pysymään kauemmin murtumatta kokonaan.



En halua antaa mitään, enkä kai annakaan. Mutta silti menetän ihoja, sieluja, ilmaa. Saan liikaa sydämenlyöntejä. Painun kai niiden kaikkien alle. Sinnekö mä jäin? Vedän itseni ylös vasta sitten, kun olen varma, tai edes valmis. Ajattelin pysyä siellä aina. Välillä voisin naurahtaa.



Ajattelen, että isän luona parannun. Ajattelen, että isän lattialta löytyy vastauksia. Lähden kävelylle, ja toivon, että auto tulee vastaan.








09.07.2012

perjantai 13. huhtikuuta 2012

Bettie Page syndrome

If I´d have black hair... I would have a jolly good time, just as Bettie did. And just as I try to have as a blonde, too.





















Bettie Page.